sâmbătă, 23 mai 2009

Ce E-uri am mai mancat azi!

... mi s-a facut pofta de ceva dulce, asadar am plecat spre Mega Image unde am luat-o pe la toate vitrinele alea. Caram de toate in cos, pana cand m-am uitat in portofel. M-am apucat sa le pun la loc pe rafturi si sa imi iau strictul necesar. 1/4 pepene rosu sau lubenita la olteni, 1 strugure, 2 cutii icre capelin - scumpe rau dar noroc ca sunt ambalate la borcanele de 50g - 2 pungi de Bake Rolls si o chestie lunga subtire de faina cu nuci si stafide si foarte tare...

... la casa: "punga doriti?", "nu", bip, bip, bip 48 de lei, va rog. imi ploua in gura la icrele negre puse pe bake rolls asa ca am uitat de dulciuri.

Tocmai am terminat de mancat icrele si ma uit ce curiozitate pe spate sa vad ce contin.
Icre, sare si:
E151, E110 - coloranti
E211 - conservanti
E330 - aroma naturala
E414 - stabilizator
Stateam si ma intrebam care mai sunt icrele cu atatea E-uri si m-am gandit sa caut pe net sa vad ce face fiecare E-u. Asadar:

E 110 Galben Portocaliu (Sunset FCF, Gal ben Orange S)
Colorant, portocaliu, artificial, azoic, sare disodică a acidului 2-hidroxi-1(4 sulfonato fenilază) naftalin 6 sulfonat. Testele efectuate pe animale au evidenţiat apariţia tumorilor renale. Poate provoca alergii persoanelor sensibile, congestie nazală, astm, bronho-constricţie, disfuncţii ale percepţiei gustului, distrugeri cromozomiale, spasme vasculare, dureri gastrice, blocarea enzimelor digestive. La animale opreşte creşterea provocând retardare.
NU SE RECOMANDĂ CONSUMUL FRECVENT.

E 151 Negru Brilliant BN, Negru PN
Colorant, negru, azoic, artificial, sare tetrasodică a acidului [(sulfo-4fenilazo-1)-4'sulfo 7'naftilazo f] hi-droxi-1-acetil 8 naftalin disulfonic 3,5. Poate provoca alergii persoanelor sensibile, induce hiperactivitate (ADHD), urticarie, rinite. Interferează cu enzimele digestive.
NU ESTE RECOMANDAT CONSUMUL.


E211 - Aditivul ce poate provoca distrugeri la nivel celular
Studiile realizate de experti britanici au au ajuns la concluzia ca aditivul alimentar E 211, cunoscut sub denumirea de benzoat de sodiu, poate provoca distrugeri semnificative in ADN-ul uman. A fost studia efectul E211 asupra celulelor vii si s-a descoperit că acest aditiv afectează mitocondriile, organite care furnizează energia la nivelul celulelor.


E 330 - acidul citric sau sarea de lãmâie, cel mai periculos adaos cancerigen (produce boli ale aparatului bucal)


E 414 sau guma de acacia este agent de ingrosare, stabilizator. Acesta este natural, fiind extras din seva arborelui Acacia Sengali. Provoaca alergii si se comporta ca o substanta de balast.
Nu se recomanda consumul frecvent


E-urile considerate de oncologi drept "criminale"
Suspecte:
* E 125, E 141,
* E 150, E 171,
* E 172, E 173,
* E 240, E 241,
* E 477;
Periculoase:
* E 102 (extrem de nociv), E 110, E 120, E 124 (colorant alimentar roz, care produce tumori pe glanda tiroidã);
Toxice:
* E 220, E 221, E 222, E 224 (produc boli intestinale); E 338,
* E 339, E 340, E 341, E 407, E 450, E 461, E 463, E 465,
* E 466 (afecteazã tubul digestiv); E 230, E 231, E 232, E 233 (produc boli de piele); E 200 (suprimã vitamina B12); E 320,
* E 321 - antioxidanti din margarinã (cresc colesterolul); E311, E 312 (atacã sistemul nervos); E 330 - acidul citric sau sarea de lãmâie, cel mai periculos adaos cancerigen (produce boli ale aparatului bucal)
Cancerigene:
* E 123, E 131, E 142, E 211, E 213, E 214, E 215, E 217, E230, E 631 - interzisi în SUA, Comunitatea Europeanã si tãrile din fosta URSS.

E-urile bune:
* vitamina E naturalã E 306, antioxidant puternic (prezent în ficat, ouã, peste, soia);
* vitamina C naturalã - acidul scorbic - E 300 antioxidant puternic
* clorofila E 140 - colorant natural
* lecitina E 322 - antioxidant natural
* pectina E 440 - gelifiant natural
* caragenon natural E 407, emulsifiant extras dintr-o algã marinã.

Cu alte cuvinte m-am rezolvat azi cu cele doua cutiute de icre pe care mi le-am luat! Mai am de fapt 3 sferturi din cea de-a doua, dar mi-a pierit pofta.

Spor la cumparaturi. Mergeti si dati banii ca sa va ucideti organismul incet dar sigur.

P.S.: Chestia lunga subtire cu faina, nuca si stafide e oribila!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu