miercuri, 13 mai 2009

Militianul, legea si logica

Joi 30 aprilie, mergeam spre birou sa imi iau bonurile de masa si asteptam cu nerabdare sa vina 1 mai ca sa merg in Delta. Trafic ca mai tot timpul la ora 1 in Bucuresti iar eu ma indreptam cu soarele-n fata din directia Lahovari spre Magheru, pe un drum cu sens unic si doua benzi. Pe banda mea nu era nimeni si se apropria o trecere de pietoni. Pe banda alaturata o masina iar in spatele ei un Logan condus de o tipa. Loganul a tras brusc de volan, fara sa se asigure, fara sa semnalizeze si s-a bagat in fata mea apoi a franat. Distanta dintre mine si masina fiind undeva la 2-3 metri, eu am franat dar tot am facut POC in fundul si in cuiul de remorcare al Loganului. Din spate era sa ma pocneasca pe mine un VW Transporter care s-a oprit la o palma de mine. Ma dau jos sa ma uit la ce s-a intamplat, o intreb pe tipa unde a invatat ea sa conduca, fara sa semnalizeze si sa faca scheme din astea pe drum. Si-a cerut scuze, mi-a bagat diverse cum ca ala din fata a franat, ca i-a intrat soarele in ochi si ca de obicei da semnal cand schimba banda. Ea nu avea nimic la masina iar eu aveam o gaura in bara. Eram plin de draci din cauza ca era al doilea accident in care eram implicat, cu o femeie. La Politie dupa ce am asteptat 4 ore si am ajuns in fata militianului, acesta a vazut masinile si a dat verdictul:
- Da, deci e clar, domnu v-a lovit pe dvs. din spate deoarece nu a pastrat distanta regulamentara in trafic.
Si de aici a inceput disputa cu nenea Militianul mult pre umflat de gogosi si cu un intelect la fel de umflat de prostie:

Eu: - cum sa respect domne distanta daca eram singur pe banda
El: - e clar ca doamna a avut timp sa se bage in fata dvs. iar dvs. nu ati vazut-o
Eu: - pai cum sa o vad si cum sa o pot evita daca s-a bagat brusc in fata fara sa semnalizeze intentia
El: - nu conteaz domne dvs. nu ati pastrat distanta...
Eu: - cum sa pastrez domne distanta, daca eram singur pe banda mea
El: - domne daca o loveati pe doamna din laterala mai intelegeam ca era vina dansei.
Eu: - in cartea de legislatie spune ca te asiguri, apoi semnalizezei cu 50 de metri inainte de schimbarea directiei de mers.
El: - ai martori domne ca nu a semnalizat?
Eu: - da dvs. aveti ca a semnalizat?
El: - domnule ce vreti de la mine? Sa va dau dreptate? Da, moral aveti dreptate?
Eu: - sa imi dati dreptate legal.
El: - Domne dvs. ganditi problema din trei puncte de vedere: sofericeste, moral si logic!
pauza...
Eu: - si dvs. cum o ganditi domnule?
El: - legal.
pauza...
Eu: - aveti dreptate, in Romania Legea nu are nici o treaba cu logica.

Dupa un dialog atat de interesant si plin de invataturi m-am trezit si... si eram in Romania, bineinteles!
120 lei amenda si nota 3 in carnetul de sofer...
Adevaru e ca cine a facut legea asta rutiera si a zis "distanta regulamentara necesara pentru evitarea oricaror pericole" a fost un mare om, pentru ca o poti interpreta cum vrei tu, si cand te afli sub incidenta nerespectarii ei esti intotdeauna vinovat.




3 comentarii:

  1. Ahh, ce ciuda imi e... tipa nu a zis nimic?? N'a zis ca a fost vina ei?

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau pentru tine si mai ales ca ai evenimente nefericite cu... femei. Dar daca tot vorbim de accidente cu femei ar fi fost frumos din partea ei sa isi recunoasca vina doar ati fost impreuna la Politie (daca nu, greseala ta). Oricum tin sa iti precizez ca se poate si invers. Eu am patit-o! Norocul meu ca l-am lovit lateral ca nu a mai avut loc sa se bage total. Dar la Politie mi-a fost mila de el si l-am scapat. I se putea lua foarte frumos carnetul pentru depasirea coloanei la semafor si multe altele. Am fost draguta si i-am spus politistului ca nu a avut saracul ce sa faca ca tocmai ce ii venea unul din fata pe contrasens iar eu am devenit victima colaterala. Cred ca multi si-ar dori sa aiba accident cu o tipa care sa le salveze apoi carnetul, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Tipa nu a zis nimic... a tacut malc. I-a convenit situatia ca daca zicea si ea ceva o scotea ala pe ea vinovata.
    Ehe toti ne dorim asa ceva :P ca dupa stai pe capul tipei sa ii multumesti la un suc, la o cafea cu lapte :P mult asteptata.
    Din pacate eu am avut parte numai de femei din categoria "moartea pasiunii" si doar una si-a cerut scuze si si-a recunoscut vina... dar atunci m-a lovit ea din spate :)

    RăspundețiȘtergere