miercuri, 11 februarie 2009

Craiova vs. Bucuresti

Cand am venit acum 3 ani in Bucuresti am venit sa lucrez la Pro Sport. Din cauza programului nu prea aveam timp sa merg acasa si mergeam o data la 2 luni.
Trecuse cam jumatate de an de cand eram in Bucuresti, incepusem deja sa nu ma mai simt strain in Bucuresti. Stiam, ce-i drept, doar ruta 1 Mai - Victoriei - Pipera si in zilele libere Magazinul Unirea, cu metroul.
Merg acasa iar ai mei imi zic ca mi-am luat figuri de bucurestean.
Degeaba am incercat eu sa le explic ca este alt nivel in Bucuresti, nu sunt figuri, ca nu am reusit. Nici nu aveam cum sa reusesc sa le explic cand nici nu stiam Capitala prea bine si nu mi se pareau mari diferente intre oamenii de aici si cei din Craiova.
Dupa 3 ani insa, acum ca am inceput sa si conduc prin Bucuresti incep sa vad niste diferentele izbitoare. Alta este mentalitatea oamenilor pe aici, altfel se comporta, altfel sunt strazile, cluburile.
In trafic, oricat de chinuitor ar fi el, mai exista putin respect, iti mai da unu voie sa te bagi, ii multumesti cu avariile. Strazile nu sunt pline de gauri, sau daca nu au gauri nu este turnat asfaltul in valuri.
Weekendul trecut am fost in Craiova. Am mers ok, am trecut cu bine si de judetul Olt si am intrat in oras. Inca de la intrare mai aveam putin si lasam jumatate de masina intr-o groapa. Pana acasa am avut parte de gropi de toate dimensiunile, fel de fel de soferi care si-au cumparat strada (un fel de Tarzani ai junglei denumita Craiova), lipsa de respect totala si multi nervi.
Nu numai ca aici nu prea se respecta celalalt participant la trafic, dar nici nu se stie ce inseamna sa multumesti cu avariile, nu ti se da voie sa intri in trafic daca vrei sa iesi de pe o straduta. Nimic.
Alta parere aveam eu despre orasul meu, dar mai are mult de munca pana sa ajunga acolo.
Deci, ce au cei care vin din Bucuresti nu se numesc figuri ci pur si simplu alta educatie, educatie pe care multi soferi din Craiova o au la fel ca primii sapte ani... in codru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu