marți, 24 februarie 2009

Militia Romana

De mult asteptam un subiect interesant pe care sa-l comentez. De mult ce l-am asteptat aseara s-a si intamplat, iar personajele principale am fost eu si Politia Romana.
Aseara terminand jobul noaptea la ora 2, am plecat de la birou, si am vrut sa las o colega acasa. Am zis sa fac o fapta buna, dar nici o fapta buna nu ramane nepedepsita, se pare. Am ajuns in intersectia Ion Mihalache cu Turda, dinspre Piata Victoriei, si am facut stanga pe Turda, desi nu aveam voie, dar la ora 2 noaptea cand sunt 5 masini pe tot bulevardul nu am mai vrut sa ma duc pana dupa refugiul de pietoni ca sa pot face apoi dreapta. Am facut stanga si la 20 de metri in fata Politia ma trage pe dreapta.
Mi s-au cerut actele, le-am dat, iar militianul pleaca spre masina lui, dupa 7-8 minute s-a intors si mi-a spus ca nu mi-a dat puncte insa mi-a dat amenda, 120 de lei in 48 de ore. I-am sugerat sa isi faca treaba cum trebuie tot timpul si sa imi spuna si mie ei ce patesc daca parcheaza pe treceri de pietoni, depasesc viteza legala sau nu respecta semnele si regulile de circulatie. Am primit urmatorul raspuns:
"Daca incalcam regulile suntem si noi amendati de sefii nostri. Ne faceti dvs. poze si ne dati pe la televizor." Adica domnii militieni sunt nervosi pentru ca i-a luat populatia in vizor din cauza neregulilor care le comit.
O alta prosie pe care militianul de aseara a putut sa o spuna a venit in urma intrebarii mele de ce am vazut agenti care observa nereguli ziua in amiaza mare si nu fac nimic.
"Fiecare isi face treaba cum considera. E ca la strung, un strungar din trei piese face una mai bine alta mai putin, cum poate."
Ma scuzi militianule dar treaba trebuie sa v-o faceti toti la fel.
M-am umplut de nervi insa, 15 minute mai tarziu cand am trecut prin aceeasi zona si o masina de Politie facut exact acelasi lucru ca si mine, a facut stanga desi nu avea voie.
Am oprit langa masina lor si i-am intrebat daca aveau voie sa faca stanga acolo.
"Nu este voie sa se faca stanga in acea intersectie insa noi suntem in misiune acum!"
Zau ma, si in misiune nu aprindeti si voi semnalele luminoase, nimic? Sa fii in misiune se cheama orice deplasare pe carosabil cu o masina de Politie, sau cum?
Politia Romana. Siguranta si incredere.
Daca le aduni la toti IQ-ul nu reusesti sa formezi un numar din 3 cifre.

15 comentarii:

  1. Inceteaza sa fii un ipocrit. Ai gresit si cu asta basta, trebuia si meritai sa ramai fara carnet. Critici fapta lor, fapta identica cu a ta. Te critici singur da in ultima vreme oricine are blog face pe victima.

    RăspundețiȘtergere
  2. OK.
    Tu ai gresit si o meritai. Legea e lege 24 din 24. Problema e ca ei nu au lege. Daca vrei iti dau eu o poza cu masina de politie in gard. NU cred ca cineva le-a dat amenda ca au platit gardul si ce au mai stricat. Ca s-a luat vre-o masura ceva... Tot ce am vazut ca faceau e ca a venit un coleg cu shufa de tractat. Main nou politia face si tractari. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. nu intelegeti ca problema este undeva in attitudine. Daca autorul postului era un om atat de destept pe cat vrea sa para, scria patania dupa care multumea ca politistii sunt prosti nu se revolta ca nu se trateaza intre ei cu aceesi metoda.
    Daca iti cere un coleg de birou 10 RON pana maine ii dai, daca iti cere o persoana straina nu ii vei da, asta faci si autorul aici filozofeaza din lipsa de femei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu sigur cine este Alex, presupun ca este colegul meu. Dar, vad ca s-a atacat rau de tot. Probabil tatal lui este politist. Domnul Alex din lipsa de femei iti scriu urmatoarele:
    1. ipocrit nu pot sa incetez sa fiu, pentru ca nu sunt. Este vb de o lege care la noi este facuta pentru a fi respectata de toti. Eu locuiesc in blocul din intersectia aia si stiu ce se intampla acolo din cauza ca politia nu vine la orele de varf sa dirijeze circulatia. pentru ca la orele de varf toti idiotii isi baga si mai rau picioarele in regulile de circulatie.
    2. Am meritat amenda, de acord, dar militianul care mi-a dat-o e un prost si jumatate, te prezinti, zici de ce te-a oprit, zici ca esti pasibil de amenda si de puncte. MILITIANU m-a oprit a murmurat ceva printre dinti, adica numele, apoi mi-a cerut actele si a venit cu amenda. Nici nu a completat hartia cum trebuia.
    3. Oameniii legii, sunt in ultima vreme supusi presiunilor din media, deoarece tot mai multa lume incepe sa fie deranjata de atitudinea lor de "fac ce vrea organu meu, ca eu sunt legea"
    4. Autorul postului, e un om destept, si in mare parte incearca sa fie si corect. Respect regulile de circulatie pentru ca am vazut ce inseamna sa nu le respecti, nu pe pielea mea ci de la altii. Incerc sa nu fiu taranul care il intalnesti peste tot si care invarte covrigul de zici ca e strada lui.
    5. Am incalcat o regula de circulatie? Da. La ora 2:30 noaptea dupa ce am venit de la birou si cand eram 5 masini pe toata strada.
    6. Ce m-a intrigat pe mine a fost tonul politistului, prostia lui si faptul ca ei pot face ce vor pentru ca nu ii trage nimeni de maneca.
    7. Domnu Alex, nu cred ca ma cunosti incat sa iti dai parerea despre ce fel de om sunt.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1 nu sunt colegul tau si nici nu mi-as dori sa fiu, link-ul blog-ului tau a ajuns la mine pentru ca tu ai rugat pe altii sa iti faca reclama. Ai spus ca "Este vb de o lege care la noi este facuta pentru a fi respectata de toti", insa tu nu o respecti...hmmm cam paradoxal nu?
    2 tatal meu nu este un politist, am si eu boala pe ei, dar nu fac din asta subiect de interes national (sau de lista de mess)
    3 chiar face ce vrea organu lui ca el e legea, te poti lega cu lanturi de gardul guvernului nu vei rezolva nimic, attitudinea de haiduc o sa iti aduca mai mult rau
    4 din nou afirmi ca "respect regulile de circulatie pentru ca am vazut ce inseamna sa nu le respecti" dar totusi intreg articolul este despre cum nu ai respectat tu legea...chiar nu incetezi cu asta? si nu incepe sa imi spui ca nu o incalci des..discutia este relativa.
    5 spui ca "Am incalcat o regula de circulatie? Da. La ora 2:30 noaptea dupa ce am venit de la birou si cand eram 5 masini pe toata strada.", pai cum vine asta regulile sunt facute dupa fusul orar al muschiului tau?
    6 aici ai dreptate
    7 spui ca "Domnu Alex, nu cred ca ma cunosti incat sa iti dai parerea despre ce fel de om sunt" dupa ce prima fraza a fost "Nu stiu sigur cine este Alex, presupun ca este colegul meu." , nesiguranta ta imi da de banuit, presupui cam mult si nu poti sa iti sustii o ipoteza pe parcursul a 7 fraze.
    8 Imi cer scuze daca te-am jicnit nu am nimic personal cu tine, ci cu tipologia de oameni in care te-am incadrat. Poate am gresit, am citit doar acest articol si el face porte din suita vb sa ma aflu in treaba...nu ca ai ceva de zis.
    9 nu merit titulatura de domnu Alex, nici macar ironica.
    10 daca spuneai la sfarsit ca mesajul tau este un pamflet realist nu ziceam nimic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Alex, daca ai permis, nu mi spune ca tu niciodata, pe la ore tarzii, nu ai mai "ocolit" putin legea....foarte multi fac asta, ca sa nu mai ocoleasca jum de cartier/oras pt a ajunge undeva. cand spunea ca respecta regulile, probabil se referea la circulatia din timpul zilei, cand traficul este mult prea intens. intr-adevar, poate era mai bine sa spuna ca "in general respecta regulile". nu ii iau apararea, sustinand ca nu a gresit, insa il ataci foarte mult, fara sa il cunosti intr-adevar. asa cum spuneai despre el ca sare prea repede sa critice, si tu faci la fel.
    ce mi se pare ca l-a deranjat a fost atitudinea lui 'nea garcea, modul de a se exprima si regulile care se aplica {nu!} in cazul lor. da, legea e lege pt toti si daca a spus ca trebuie respectata de toti, de ce nu se aplica si pt cei care se ocupa de respectarea ei. el a luat pe drept acea amenda, pe drept sa fie sanctionati si cei ca incalca regulile. asta incerca sa spuna cand scria "legea este pt toti", s-a aplicat pt el, se aplica pt toti, inclusiv organu lu' peste. ca sa nu-ti mai spun ca exista si varianta de a trece prin acea intersectie un touareg, sa-l opreasca politia si sa le arunce soferu 500 de mii {vechi} si sa plece linistit.
    asa ca avem o lege doar pt unii ..

    RăspundețiȘtergere
  7. Ok am lamurit ca nu esti Alex colegul meu, pe care nu il cunosc foarte bine ci doar ne mai intalnim din cand in cand prin firma.
    Am sa continui cu ironicul domnu' Alex si sa iti spun ca nici daca ai vrea nu ai avea cum sa respecti legea. Legea nu este facuta pentru a fi respectata 100%. In primul rand ca poti respecta legea 100% numai daca ai cunoaste-o cap - coada si daca ai trai singur si nu in societate.
    Eu cand zic ca respect legea ma refer la faptulc ca o respect atat incat sa nu incomodez celalalt participant la trafic, nu trec pe galben-rosu ca ma grabesc, nu blochez intersectia ca e dreptul meu sa trec pe verde chiar daca inainte mea este coada de masini de 1 km, nu sfidez pietonii, nu ambalez masina ca idiotu ca sa ma dau eu mare, acord prioritate celor care au dreptul sa intre in trafic, dau voie vreunui nene sa intre in trafic nu ma repede in spatele celui dinainte ca ma grabesc. Nu ma bag in depasiri pe linie continua, nu ma bag in depasiri riscante, NU pun in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
    Prin ce am facut eu aseara, adica plecat de la birou dupa 14 ore de munca, si singur fiind pe strada, neincurcand pe nimeni prin manevra mea, ma scuzi ca mi-am permis sa fac stanga in intersectia unde locuiesc si nu am ocolit dupa refugiu. Legea e facuta nu pentru a fi respectata, ci pentru a crea un trafic sigur pentru toti participantii. Dar tu, domnu' Alex, te iei de mine ca indraznesc sa am o parere si sa critic tocmai ceva ce si eu la randul meu eu am facut. Eu sunt un peste mic, eu ma refer la pestii mari care ar trebui prinsi. Studiaza si tu justitia din tara noastra si ai sa vezi cine o pateste. Cei mici, care fac o prostie mica si care de cele mai multe ori respecta legea in proportie de 80%, iar cei care o incalca 80% scapa.
    E vb de atitudine domnu' Alex, asa ca ai bunul simt si deschide ochii, inainte sa te apuci sa te certi cu lumea aiurea. Incearca tu sa respecti legea circulatiei si iti dau si exemplu in care ai sa o respecti si ai sa te urci cu masina pe cel din fata ta. Dupa ce iti faci lectiile vino si vb cu mine.
    o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  8. "chiar face ce vrea organu lui ca el e legea, te poti lega cu lanturi de gardul guvernului nu vei rezolva nimic, attitudinea de haiduc o sa iti aduca mai mult rau"
    Nici nu e de mirare ca Romania e cum e daca majoritatea gandesc ca si tine Alex.
    Daca nimeni nu are curajul sa faca pe haiducul atunci nu se va schimba veci ceva in Romania si Cine se multumeste cu faza "chiar face ce vrea organu lui ca el e legea" e un dobitoc!!! parerea mea proprie si personala

    RăspundețiȘtergere
  9. Bla, bla, bla...o gramada de vorbe goale, v-ati unflat toti muschii si?! Ati schimbat ceva, s-a intamplat vre-o minune? NU!!!
    Anonim, daca esti asa viteaz de ce te-ai ascuns in umbra anonimatului?! Sau poate chiar te simti un anonim!
    O zi usoara si voua, vitejilor!

    RăspundețiȘtergere
  10. Adi incepem sa ne intelegem si asta imi place, daca puneai problema asa cum ai pus-o in ultimul comentariu nu aveam de ce sa comentez. Nu sunt omul sfant, ai dreptate este imposibil sa respecti absolut orice.
    Dar de la asta si pana la a fi revoltat de ce se intampla in jurul tau este cale lunga. Asa cum am mentionat parerea mea despre tine mi-am facut-o citind acel post si acel comentariu, punct. In momentul in care incepem sa ne intelegem lucrurile devin un pic mai clare.
    Anonim putem iesi la o bere, si iti voi demonstra ca nu sunt un dobitoc, si promit ca nu voi incerca sa-ti insuflu aceasta idee cu bata.

    RăspundețiȘtergere
  11. Hai ca s-a atins scopul acestui mesaj, a fost cel mai mediatizat articol, si cu cele mai multe comentarii! Ti-a crescut raitingul ca la OTV! :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. chiar ca mi-a crescut ratingul raluca. OTV al blogger-urilor :))
    ma bucur ca pana la urma s-a inteles ideea. Am incetat de mult sa mai fiu revoltat pe tot ce este in jur pentru ca ai ajunge la balamuc asa.

    RăspundețiȘtergere
  13. alex esti un pielea p.............

    RăspundețiȘtergere
  14. Militia tot militie ramane!!Mi-a placut faza cu IQ-ul.

    RăspundețiȘtergere
  15. militienii astia de azi sunt vraiste. Mi s-a intimplat si mie o faza de tot risul cind am avut nevoie de ei. Au venit si unul dintre ei m-a intrebat ce condoleante am .in loc de doleante. Si se mai mira ca ii da afara pe capete. Asa ca Alex da-i in mortii lor de trogloditi, sunt vraiste cu totii

    RăspundețiȘtergere