joi, 18 decembrie 2008

ATENTIE! Hoti de buzunare in 300

Azi am avut o trezire grea, parca nu imi venea sa ma dau jos din pat. Dupa ce m-am pregatit de servici am plecat in statie sa astept masina 300. Lumea agitata si in aceasta dimineata, in trafic. Eu unu nu aveam chef de nimic azi, eram oarecum si nervos si cum se zice cu pata pusa, nu stiu de ce, dar asa m-am trezit. A venit si 300-le, destul de multa lume in el, in special batrani impreuna cu bunicii lor (caci asa de in varsta erau unii). Nu pricep unde se duc ei asa in fiecare dimineata, nu mai ai loc de ei, se plang ca le e rau, ca te bagi in sufletul lor si nu pot sa respire. Daca va pune aia cu coasa sa plecati de acasa ce sa va fac? Suportati, ca nici eu nu ma duc la distractie asa de dimineata. Aceiasi nervi ii aveam si acum cand stateam pe scaun. In fata mea un batranel, frumos imbracat, vesta, camasa, cravata si o bascuta in cap. Un batranel simpatic, dar care parea a fi pe ultima suta de metri. Tipul de langa mine il atentioneaza asupra unei hartii de 50 de lei care ii cadea din buzuar. Frumos din partea lui. Eu unu eram prea visator si in lumea mea. Deodata se tot inghesuiau din spate doi tipi. Unul inalt imbracat in alb si cu un tatuaj pe mana dreapta cu o sageata mare, si cu nas de boxeur (28-30 de ani), iar celalalt mai scund (in jur de 35 de ani), cam cat mine si cu o geanta din material pe umar, care o tinea de fapt peste mana stanga. Mi-au sarit in ochi pentru ca aici, in spatele autobuzului, era inghesuiala iar ei veneau tocmai de la mijloc unde era mai lejer. La un moment dat il vad pe ala micu ca se tot apleca pe partea dreapta si tot facea ceva cu mana. In fata lui o mamaica nu chiar deoseama cu istoria, vizibil iritata si oarecum speriata se strecoara spre mijlocul autobuzului. Mi s-a parut ceva dubios si am stat cu ochii pe el. Se linistise pt 2 minute, dupa care vad ca incepe sa tot miste mana stanga, cea peste care isi tinea geanta, nu pricepeam ce face, cand intr-un final il vad cu mana in geanta unei alte mamaici. La nervii care ii aveam atunci, cand am vazut asta m-au luat si mai tare. I-am tras hotomanului una peste ceafa, de s-a intors instantaneu la mine cu niste ochii bulbucati. Nu-i venea sa creada ca cineva se baga in afacerea lui. L-am intrebat ce cauta cu mana in geanta doamnei si mi-a raspuns ca nu vad bine, ca uite unde ii e mana. Sac fraiere ca mi-am pus lentilele de dimineta si vedeam destul de bine. Asteptam sa mai comenteze ceva sa faca scandal, chiar vroiam sa ma iau la cearta serios. Ma asteptam sa zica lumea din jur ceva, sa sara cu gura pe el. Nimic. Nu zicea nimeni nimic. Nici macar mamaia victima. Singurul care a zis ceva dar dupa ce au cobort cei doi hoti, a fost tanarul de langa mine care nu intelesese ce se petrecuse.
Ma mira chestia asta, cu lipsa de implicare a celor din jur atunci cand e vb de ceva nedrept. Ma gandeam oare cum naiba conducatorii astia ai nostri de la Decebal incoa au reusit sa stranga o mana de oameni ca sa se bata cu romanii, turcii si tatarii. Cu cine frate Decebal te-ai dus la lupta, ca in urma ta numai fricosi ai lasat. Te ia un tigan la bataie pe strada si sa vezi cum te ocoleste romanu, nu iti sare in ajutor orice ar fi. Oare ostirea noastra care a tinut piept atator atacuri era toata formata din tigani? Tind sa cred ca da. Caci pana la urma ei sunt mai putini la numar iar noi romanii mai multi. E clar cine s-a dus si a murit pt tara, nu?!
Rusine, sa ne fie rusine tuturor care asistam la asa ceva si nu luam nici o masura. Uite din cauza asta ne si este asa de bine.

8 comentarii:

  1. Violența aduce după sine violență.
    În cazul de față însă și eu aș fi făcut la fel. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. de obicei in lupta soldatul are o ratie de bautura, nu ar strica sa se dea aceasta si la urcarea in autobuz, apoi sa vezi opinie publica...:))

    RăspundețiȘtergere
  3. domnu' nu stiam ca esti asa curajos:P
    cine ar fi crezut:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Sebastian - nici eu nu mai sunt adeptul violentei, ca am mai crescut, dar mai sunt astfel de situatii

    geomateo - sa stii ca ai dreptate, bauturica te imbujoreaza in obraji si iti da curaj. te crezi zmeu.

    vamps - si eu continui sa ma suprind. In fiecare zi

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu ai cu cine in tara asta...doar nemernici in toata tara...daca te-ar vedea batut pe strada si nu s-ar baga nimeni...
    Incredibil, nici macar politia nu se baga cateodata...Nu mai vorbim de "nimicuri" de genul asta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buna replica data la o actiune de furt zic eu,la fel am actionat si eu aici in baia mare de multe ori,sunt destui de multi hoti la noi in Romania.Asta este care suntem mai dezghetati trebuie sa le dam peste nas altfel ne dau ei noua.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce m-a enervat cel mai mult la hotoman a fost atitudinea lui, surprinderea ca cineva indraznea sa il intrerupa de la treaba. Daca este om in putere du-te frate si munceste, nu fura de la altu care munceste.

    RăspundețiȘtergere
  8. Intradevar nu este benefica violenta, in cazul acesta o inteleg si o aprob. Felicitari pentru atitudinea adoptata, in sfarsit cineva se revolta!

    Singurul lucru care il dezaprob este in ultima parte a postului: "Oare ostirea noastra care a tinut piept atator atacuri era toata formata din tigani? Tind sa cred ca da. Caci pana la urma ei sunt mai putini la numar iar noi romanii mai multi. E clar cine s-a dus si a murit pt tara, nu?!"

    Nu este posibil sa ne consideram strabunii eroi, niste tigani! Nu sunt rasista, dar nu cred ca ei ar fi putut luptat pentru ceva! Este o jignire sa asociem eroii ci tiganii, totusi, poate acest popor s-a saturat sa lupte, fara rost si folos, sau poate odata cu adoptarea traditiilor americane, le-am adoptat si stilul. Adevaratii eroii si la noi si la ei, mai apar numai in filme!
    Eroul roman a murit odata cu traditiile!

    RăspundețiȘtergere