joi, 30 aprilie 2009

Sunteti multumiti de tara in care traiti?

Vorbeam cu o prietena din Germania care traieste acolo deja de ceva ani. Este casatorita cu un neamt si are cetatenie germana ba mai mult a renuntat la cetatenia romana. Cand am intrebat-o de ce a raspuns simplu: "da ce-mi trebuie!". Unii ar zice ca astea-s figuri, dar cei care au plecat cel putin o data prin afara si mai ales intr-o tara civilizata precum Germania acest raspuns li s-ar parea unul ok, pentru ca privind Romania din exterior o sa aveti impresia ca-i o jungla, unde locuitorii nu stiu ce-i acela bun simt, respect sau simt civic. Cei care ma contrazic as dori sa aduca si niste argumente solide.
Mi-a placut Germania si oamenii atat cat am fost eu. Azi insa mi-a zis respectiva prietena ca s-a facut un sondaj printre nemti, daca le place sau nu Germania. 70% din ei au raspuns ca da le place.
De ce nu se face si la noi un astfel de sondaj? Le e frica sa nu descopere ca procentul ar fi invers si doar la 30% dintre romani le place Romania?! Le e frica ca inainte de alegeri sa dea pe toate posturile de televiziune ca mare parte din romani ar pleca in alte tari, sau nu sunt multumiti de cum este guvernata aceasta tara? Nu le este frica, pentru ca oricum toata politica la noi este o mafie care lucreaza intre ei si pentru ei! Oricare ar veni la putere o sa faca sa fie bine si pentru ceilalti, caci roata se intoarce, nu-i asa?
Dar revenind la acel sondaj eu chiar sunt curios de cati romani sunt multumiti de tara in care traiesc.
In partea dreapta sus a paginii gasiti un sondaj! Sper sa isi exprime parerea cat mai multa lume! Sunt curios de rezultat!

6 comentarii:

  1. ti-am stricat sondajul. M-ai intrebat daca imi place tara in care traiesc. Traiesc in America si imi place. Dar si in Romania gasesti lucruri care sa-ti placa. Unul din ele este blogul tau. Imi face placere sa iti citesc comentariile si satira despre cultura (sau lipsa ei) noastra. In trei saptamani vin in vizita. Poate reusim sa ne intalnim la un suc sau ceva. Voi fi in Bucuresti cca trei luni de zile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Filip, nu ma asteptam sa citesti blogul meu, a bucur ca iti place, din fericire pentru tine traiesti in State si chiar e altceva decat aici. Probabil ca ai sa observi si tu cand ai sa vii in tara. Ar fi o idee sa iesim la un suc nu ne-am mai vazut de cand am terminat liceul cred.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ajung pe 21 Mai in Romania. Dupa ce ma reacomodez cu fusul orar si ma asez la gazda unde o sa stau am sa iti scriu un mesaj sa imi dai nr de telefon si aranjam ceva. Pana atunci bafta la serviciu si cata mai putina frustrare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar ce nu va place la Rromanica noastra? :)) Tiganii care o sa ne depaseasca la numar? Mizeria? Conducerea de rahao? Preturile in rand cu UE si salariile din epoca lui homo sapiens? Numarul mare de someri din tara? {nu numai pe timpul crizei) Faptul ca se ofera servicii de rahat pentru sume mult prea mari de bani? Coruptia? Frumusetile naturii de care isi bat joc oamenii mult prea "civilizati"? Cum ai putea sa nu iubesti tara asta? Altii vad un rahat pe varf de munte, scriu langa el ca a fost facut de Einstein cand era mega-concentrat sa descopere formule si mai iau si bani pe asta. Noi ce avem frumos distrugem. Nu mi place tara asta 70%. E frumoasa dar pacat ca e locuita. Restul de 30% sunt muntii care sunt nemaipomeniti. Semnat sora-ta

    RăspundețiȘtergere
  5. pai bai soro... da esti anonima?

    RăspundețiȘtergere