vineri, 20 martie 2009

Grabit in trafic

Trafic auto. Doua cuvinte care iti zbarlesc parul in cap pana la ora 19:00.
Ati observat de multe ori cum multi dintre conducatorii auto atunci cand se face galben ii dau talpa sa treaca intersectia si trec chiar pe rosu? In codul rutier este specificat clar ca doar daca nu poti opri in conditii de siguranta treci pe galben, altfel opresti. Eu parca asa am citit acum 7 ani cand am facut scoala. Cu toate astea, galbenul a devenit o prelungire de-a culorii verde. Pana si tramvaiul sau autobuzele fac asta. Tocmai mijloacele de transport in comun nu ar trebui sa o fac pentru ca ei nu cara cartofi, astfel incat la o frana sa ne dea pe toti cu picioarele in sus (odata chiar am vazut un batranel, saracu, care s-a urcat pe la mijlocul autobuzului iar la o frana a zburat pana la usa din fata).
Zilele trecte veneam spre birou si am oprit la semafor care tocmai se facuse galben. In spatele meu, o soferita pe care o priveam in oglinda cum se agita, se uita la ceas si pe buzele careia am reusit sa citesc "baga-mi-as p..a in ....". Deci asa cu noaptea in cap si eu deja faceam sex pe drumurile publice. Nu stiu acum daca eu sau mama. Nu pricep un lucru, de ce maimuta aia nu a plecat cu 5 minute mai devreme daca se grabeste asa tare. Ce au fost portile inchise la Zoo pana la ora aia? Proasta asta nu a facut scoala ca si mine? Pentru ea nu inseamna acelasi lucru culoarea galben a semaforului? Stai fata mea calma! Trezeste-te mai devreme, lasa fardurile alea ca oricum arati de parca-i fi desenata cu stanga, dormi imbracata, numai nu ma injura pe mine ca ti se grabeste pasarica.
Un alt exemplu de conducatori auto idioti sunt cei care ajung la rosu si pun pana pe claxon, iar cu o fractiune de secunda inainte de a se face verde ei au apasat deja. Ma apropiam intr-o zi de un semafor rosu, in dreapta mea, la fel facea o pitzipoanca. Ea mai avea 7-8 metri pana la masina din fata cand s-a facut verde, moment in care a si dat claxon celu din fata ei. Adica toanta nici nu a asteptat sa bage omul in viteza ca sa plece la verde ca ea era cu mana in claxon. Probabil o excita asta.
Nu am priceput de unde si pana unde culoarea galben inainte de verde nu mai exista pe nici un semafor. Se face galben si apoi rosu dupa care imediat verde. In codul rutier scrie ca la culoarea galbena se baga masina in viteza si se pregateste pentru verde. Nu! La noi intr-un trafic atat de aerisit si civilizat au considerat ca e mai normal sa nu mai puna galbenul care sa te atentioneze ci trebuie ca tu sa stai cu masina bagata in viteza tot timpul, ca sa iti duci discul de ambreiaj, si sa fii pe faza cand ceilalti te-au luat deja la injuraturi ca dormi in papuci. As vrea sa prind un nene militian sa il intreb intr-o zi. Vreau sa vad care-i raspunsul ca poate eu sunt prea prost sa ma prind.
La asa o administratie publica de rahat, nu-i de mirare ca si traficul e si mai de rahat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu