luni, 2 martie 2009

O zi fara masina

Nu pot spune ca m-a nascut mama in masina, caci stiu ca m-a nascut la spital, dar de cand am fost mic ai mei au avut masina si prin toate concediile, vacantele la tara si alte deplasasari am fost cu masina. Nu stiam nici cum arata trenul pana nu am plecat in clasa a XII-a la munte cu colegii. Nu stiam cum arata un bilet de tren sau o gara, iar cand am mers prima data am mers cu un personal de la Craiova la Bucuresti, noaptea, fara lumina in compartiment, un geam spart si un drum de 6 ore. A fost o experienta interesanta. Apoi a urmat una nasoala. Nasoala in sensul ca am facut Craiova - Cluj in 11 ore de am innebunit in tren. Am dormit, m-am jucat pe telefon, iar am dormit, am citit etc.
De 3 ani de cand sunt in București insa, am uitat de masina, si am batut drumurile cu trenul sau autocarul de m-am saturat. Chiar am facut Bucuresti - Arad de cateva ori si drumul nu-i scurt deloc.
De doua luni de cand mi-am luat masina numai cu ea m-am plimbat. Am lasat 300, tramvaiul 41 sau metroul. Incepusem sa ma invat. Pana astazi insa, cand mi-am bagat masina in service ca sa-mi repare ce mi-a faramat ametita de m-a lovit zilele trecute.
Am lasat masina in service si am plecat spre birou pe jos de pe Grivitei. Mi-au inghetat urechile.
Am urcat in 41, m-am inghesuit mai exact. In fata mea doua lucratoare de la salubritate. Una dintre ele vorbea la telefon: "Auzi fata, daca vine Ion cu masina, ca zise Maria ca trecu pe la ea, sa ii zici ca io si Ana suntem la veceu' ala din parc. Ala de departe. Si ne dai si noua un bip fata. Ca baietii sunt toti in Versus".
Am coborat si din 41, am cumparat niste flori pentru colege ca ieri a fost 1 martie (nu am luat martisoare caci mi se pare numai kitschuri) apoi am urcat in 300. Aici la fel, o atmosfera intima, toti eram lipiti unul de altul si cum se legana masina cand mergeam aveai impresia ca dansam toti blues. Daca nu eram atent la o doamna, care s-a dat jos de pe scaun, le aduceam la fete niste cotoare de flori.
Din statie de la 300 pana la birou inca 10 minute de frig.
E frumos sa te gandesti si la mediu si sa nu mai poluezi atat, sa mai mergi si cu bicicleta, cu transportul in comun sau mai stiu eu ce, dar mai la vara incolo nu acum ca-i frig tare.
O primavara frumoasa va doresc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu