marți, 13 ianuarie 2009

Prima masina si primele dileme.

De curand mi-am luat masina. De mult tot zic ca imi iau, iar acum vreo saptamana in sfarsit am reusit. Volkswagen Golf 4 cu motor de 1,4 si 75 de cai putere. Unii dintre cunoscuti, cunoscatori de felul lor, au sarit inainte de urarile de rigoare cu raspunsul/parerea "cam mult ai dat pe ea" altii zic ca-i bun pretul. Eu sunt multumit.
Acum ca mi-am luat-o incep, insa, si problemele. In ultima vreme m-am obisnuit sa conduc mai mult masini noi, luate in drive test de la dealeri. Cand masina-i noua si mai ales nu e a ta, nu prea iti bati capul cu service-uri, revizii si alte din astea. Cand insa e a ta si e prima masina, iar tu ai avut in ograda parintilor 20 de ani Dacia 1410, atunci problema se schimba si iti da ceva batai de cap.
Azi am avut ceva probleme cu ea si am zis sa o duc la un cunoscut la service. A pus calculatorul pe ea, si nu i-a dat aproape nici o eroare, cu exceptia sondei Lambda (bine ca mai auzisem inainte de asa ceva, ca altfel as fi crezut ca e ceva nava spatiala). Au mai iesit niste filtre, curele, bielete, placute de frana, tampoane de cauciuc care ar trebui schimbate. L-am crezut pe cuvant si am cerut un pret informativ.
Acum pe seara am vorbit, pe messenger, cu tipul care mi-a vandut-o si care este inginer mecanic de meserie. Omul pare ok, sau cel putin asta este impresia care mi-a lasat-o, insa imi zice ca nu trebuie sa ma pun sa shimb acum tot ce imi zice mecanicul la ea, si ca pt orice problema pe parte de electronica o sa imi apara indicator pe bord de la computerul de bord. Sincer dupa ce am intrebat mecanicul, si dupa ce am vb si cu tipul care mi-a vandut-o sunt mai nelamurit decat eram inainte sa ii intreb.
Atunci stiam un lucru si anume: merge bine insa turometrul nu sta chiar la turatia care trebuie.
Acum stiu mai multe si defapt nu stiu nimic.
Grea e meseria asta de mecanic, iar eu din pacate sunt informatician. Sper sa descopar pe parcurs care din cei doi are mai multa dreptate.

2 comentarii:

  1. Informatician !? ... poate butonar stimabile!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimabile, nu vb prostii Busneag cand ne zicea ca asta o sa devenim :). Din fericire pentru noi pe diploma o sa scrie totusi informatician, ca daca ar fi fost dupa Busneag ar fi scris chiar Butonar.

    RăspundețiȘtergere